Scoutingsleepboot te koop gehad

ivm de aankoop van een nieuwere en iets betere sleepboot.

Verkocht: Bij Karel Doormangroep te Amersfoort

Scoutingsleper, vraagprijs € 5.500,–

Type: Stalen sleepvlet met sleepbeting, bouwjaar onbekend (ca. 1922 vermoedelijk)
Maten: 9m lang, 1,10m diep, 2,60m breed, 1,60m hoog, gewicht 5800kg
Motor/techniek: Ford 2700 serie 4-cyl, 74 PK gereviseerd aangekocht en ingebouwd 1999, watergekoeld, gesloten koelsysteem. PRM keerkoppeling. Hydraulische stuurinrichting.

Snelheden: vrij varend 13km/u, slepend 8,5/9 km/u met ca. 8 vletten op sleep.
Indeling van voor naar achter:
Punt: Ankerkettingbak,
Vooronder: Opslagruimte,
Midden: Machinekamer en gangpad naar vooronder,
Achter: Open kuip met bankjes, tank, sleepbeting, stuurinrichting, dashboard, marifoon, radio en afsluitbare deurtjes naar machinekamer en vooronder.

Ook het blauwe zeil over de kuip behoort bij de verkoop.

Kiek Uut 3 20190908_135037 Ku Verkocht

 

20140416_203954 05072008268 18042010068 DJ-Job 1 Kiek Uut 15 Kiek Uut 16

Onze geschiedenis met deze boot.
Aangekocht in 1991, met een International tractormotor van toen al 40 jaar oud. Zie filmpje op Youtube.
Na een ca. drie jaar mee gevaren te hebben en wat pech met de oude motor en geen onderdelen meer kunnen krijgen. Is er een 65pk 4 cyl Ford Ebro-motor in geplaatst.
Later in 1999, tijdens een vaartocht van Amersfoort naar Schiedam heen en weer, hadden we pech met deze Ford door oververhitting door een storing van het open koelsysteem.
Er is toen daarna een gesloten koelsysteem aangelegd onder de boot en een gereviseerde ca. 75/80pk Ford 2700 serie 4-cyl in geplaatst. Aangekocht bij Glandorf Dolderman in Zwijndrecht aan de Molenvliet 57. Deze motor staat er nog steeds in en loopt prima.
Natuurlijk is er in de 28 jaar dat wij de boot hebben wel e.e.a. aan verbouwd.
Vroeger stond er in de machinekamer naast de motor een 200L. vrachtwagen dieseltank in op zijn kant. later is deze oude tank verwijderd en hebben we een nieuwe kleinere tank geplaatst in de kuip onder de achterbank.
Vrij direct in het begin is er een hydraulisch stuursysteem in gebouwd, waardoor de boot zeer licht stuurt en ook moeiteloos goed achteruit kan varen.
ca. twee jaar geleden is er een heel nieuw buizenstelsel onder de boot opnieuw aangelegd als gesloten koelsysteem, alleen bij een koppeling is er bij druk op het systeem een heel klein lekje.
Hier zal naar gekeken moeten worden. Nu vaart de boot prima, de motor loopt goed, alleen bij een lange vaartocht even het koelwater bijhouden.
We hebben vaak prijzen gewonnen bij de kampen van de Admiraliteit 11, zoals Zuwaka. Zie ook dit filmpje.
Het is een zeer betrouwbare boot en wij hebben er heel veel jaren plezier van gehad.

Meer weten, bel, mail of app gerust naar Bram van de Hoef op:
* 0653627469
* bram.vd.hoef@kareldoormangroep.nl