Nieuwbouw

TROTS!!

Nw clubhuis 3 vlaggenbrand-091brand-082eem-met-bootjesVan Boven 1

Actuele ontwikkelingen

20180512_133336Terreininrichting en afbouw

Update 3 jan 2023: Het eerste 5-jarenplan is uitgevoerd. We zijn nu bezig met uitvoering van de plannen van de terreininrichting nog verder vorm te geven.
In ons mooie clubhuis zijn we zo goed als klaar, maar wensen blijven er altijd.

Regelmatig doen we mee met NL-Doet, burendag, groenaandebuurt en de 033indebuurt projecten en andere fonsenwerfactiviteiten. Zo houden we contributie betaalbaar en verfraaien we ons terrein.

Op deze manier kunnen we ons Spel van Scouting steeds beter en leuker aanbieden aan de kinderen, jongeren en de vrijwilligers van onze club.

Ontmoetingsplaats vormgegeven
Voor bij de dijk langs de waterkant hebben we nu een ontmoetingsplaats. Dankzij Max van Maxtuinen en onze eigen Leo van groenonderhoud. We hebben een mooie, gezellige en duurzame zitkuil/vuurplaats met zichtlijnen over het water. Vanaf de eerste schetsen in 2018 en de nodige fondsenwerving is dit zonder geld van ons zelf, maar wel heel veel arbeid tot stand gekomen in 2020. We zijn heel trots.

Ontmoetingsplaats v1Logomax

Update 10-09-2019
Weer een jaar verder.

Op de bovenverdieping is in het voorjaar van 2018 een mooie muurschildering gemaakt door een echte Amersfoortse kunstenaar.
Dit is mogelijk gemaakt door een bijdrage uit het coöperatiefonds van de RABObank en een eigen lege flessenactie. De muur heeft nu een echte Wow-factor.
We gaan gestaag door, elke week wel wat te doen:
– We hebben nog een fonds ter beschikking van 1500 euro voor o.a.: Nestkastjes (hangen al), Bijenhotels (gekocht, nog ophangen), extra groen aankopen en planten.
– We doen eind september 2019 mee aan burendag, 350 euro van het Oranjefonds ter beschikking om e.e.a. op te knappen van onze diverse bankjes op ons terrein.
– We gaan op 3 locaties onze hekjes van de valbescherming verder afbouwen, met nieuwe veilige netten en wat nieuw houtwerk.
– We krijgen binnenkort nog een boot als opknappertje, De Willem II uit Utrecht, een plaatsje wordt ingericht op ons grote grasveld, als afbouwlocatie.
– De komende weken gaan we de kampvuurkuil toch eindelijk afbouwen. Hij wordt al goed gebruikt, maar is nog niet echt klaar.
– In de haven moeten nog een paar extra afmeerpalen komen, dit voorkomt beschadiging van de boten.

Update 27-05-2018
Na een jaar afbouwen staan we er goed voor.
Het aantal afbouwwerkjes voor binnen in het nieuwe pand zijn erg afgenomen, er is heel veel geklust door vrijwilligers. Hier zijn we heel dankbaar voor.

De plannen voor 2018:
Nog binnen o.a. te doen:
– Een mooie graffitischildering maken op de eerste verdieping,
– De teams gaan hun lokalen verder leuk aankleden,
– We stoeien nog met een extra bijverwarming voor boven bij de junioren en ook bij de loodsen, hier zijn we mee aan de slag.

Nog buiten o.a. te doen:
– Borstelmatten bij de voordeur aanbrengen,
– Een of twee watertappunten buiten maken,
– Een hele mooie ontmoetingsplaats/kampvuurplaats aanleggen langs de waterkant,
– Een fietsenstalling maken,
– Leuke aanplant op het terrein.

We hopen natuurlijk weer op de inzet van vrijwilligers, op deze manier kunnen we de kosten laag houden.

Update 24-08-2017
Verdere fase van afbouw is ingezet

Er zijn nog een paar werken die gedaan moeten worden in de komende tijd.
We pakken we het zelf op met ouders en vrijwilligers.

De werkjes
– Een paar plafonds aftimmeren met rachels en gipsplaten schroeven in een aantal ruimtes.
– Het nazien van de lichtmasten en stroompaaltjes op ons terrein, hier is wat onderhoud nodig.
– Het realiseren van een nieuwe kampvuurkuil/ontmoetingsplek bij de dijk aan de waterkant.
– Het realiseren van een fietsenstalling.
– Het afvoeren van puinafval.
– Het ophangen van gordijnen en het maken van luiken voor 4 ramen binnen.
En vast nog wel een paar dingen, kortom altijd wel wat te doen…

Hulp is altijd welkom, regelmatig doen we een uitvraag voor een werkje.
Graag aanmelden om mee te helpen via Oscar: oscar@kareldoormangroep.nl

Spullen en/of donaties zijn ook altijd welkom.
NL 63 INGB 0000 614060 t.n.v. Karel Doormangroep Amersfoort

We hebben het gebouw nu een paar maanden in gebruik en ook verhuur vindt plaats.
En week leren we weer dingen en kijken dan of er mogelijk wat aanpassingen moeten worden gedaan.

Van het voorjaar hebben we 25 nieuwe zonnepanelen op een veiling kunnen kopen.
In augustus 2017 worden deze panelen geplaatst en aangesloten.
We hopen dat we hiermee de komende jaren wat geld en energie kunnen besparen.

De grote verhuizing is geweest
Op vrijdag 9 december 2016 was onze grote verhuizing/inruiming
Deze dag begonnen we heel vroeg met het halen van de spullen die in opslag staan bij de firma Pot op de databankweg te Amersfoort.
We hadden vele ritten nodig om alles op te halen en zitten er nu erg netjes bij.
Overal tafels en stoeltjes en behoorlijk veel kastruimte.

Update 14-11-2016

Deze komende week gaan we met de afbouw met grote sprongen vooruit. De tegelzetter is klaar, alle tegels in de toiletten en in de keuken zijn gelijmd. De vloeren zijn klaar, in de hal, in de keuken en in de toiletten hebben we een mooie gietvloer (in KD-blauw bij toeval!) en bij de voordeur is een grote inloopmat gelegd. Nu alleen nog de vloer in een klein magazijn in de kelder, maar ook die staat voor deze maand op de planning. Er is nu een timmerman aan het werk, o.a. met deuren en kozijnen en andere kleine werkjes. En deze week op woensdag komt de keuken!! Daar zijn we ook heel blij mee. Dan krijgt echt alles wat meer vorm. Bij de welpen gaan de deze week nog plinten maken en mogelijk ook de balustrade boven de leiderskamer.

Op het terrein buiten kunnen de kabels ingegraven worden en een extra rioolput is afgelopen weekend gerealiseerd. Er wordt druk gezocht naar adresjes voor de groenvoorziening, en zoals het er nu uitziet hebben we ook die gevonden. De kleine parkeerplaats is verder vrijgemaakt, het zand en de boomstammen zijn verplaatst naar ons speelbos in aanleg. De kinderen speelden er zaterdag al op/mee, helemaal geweldig!!

Update 21-10-2016

De afbouw van het pand en de inrichting van het terrein gaan gestaag door.
Regelmatig zijn er klussende vrijwilligers te vinden in ons clubhuis, dit naast de lopende werken waarvoor we mensen inhuren. De loodsen zijn in de afgelopen weken begonnen met hun clubruimte te bekleden en in te richten en wordt zeer mooi. Wat er daarnaast allemaal gebeurt: De tegelzetter is deze weken druk bezig in de natte ruimtes, zoals de keuken, de toiletten en de douche. Als dit tegelwerk klaar is, dan laten we de vloer in de hal en in de natte ruimtes afmaken. Dit met een mooie grote mat in de entree van de hal en een gietvloer in de rest van de hal en in de natte ruimtes. Deze vloer staat in de planning voor over twee weken. In de weken daarna wordt dan de keuken geplaatst en komen we er steeds mooier bij te zitten.
Verder wordt er gewerkt aan de elektra, data en andere bekabelingssystemen. niet alleen binnen, maar ook buiten op het terrein. Sinds van de week brandt de buitenverlichting weer, waardoor we op de woensdag ook in de avond weer wat beter kunnen zien tijdens de opkomsten van de verkenners en de loodsen.
Ouders en vrijwilligers worden ingezet om te schilderen (plafond kelder e.d.) en te timmeren. Voor zeer binnenkort staan de kozijnen van de binnendeuren op het programma en ook het plaatsen van plinten in de ruimtes, het ingraven van grondkabels, het monteren van een stoer hek op onze brug. Daarnaast is er nog een hele lijst van te verwachten werkzaamheden gemaakt. Mocht iemand wat op willen pakken, laat het weten, we vormen regelmatig wat klusclubjes met vrijwilligers. We zetten u dan op de maillijst, waar regelmatig klussen op langskomen.

Update 29-08-2016

Ook in de vakantietijd hebben we niet stil gezeten, met dank aan vele handjes.
Bij de verkenners en welpen op de begane grond liggen mooie PVC-vloeren. Rond het clubhuis is al wat straatwerk aangebracht. De keldervloer is geschilderd, maar heeft toch nog wat aandacht nodig en kunnen we helaas nog niet inrichten, hopelijk kan dit inrichten wel spoedig.
Rond het clubhuis is het gras al mooi aan het groeien en kunnen de leden weer lekker spelen op het gras. Het clubhuis ligt er nu erg mooi bij. We zijn ook aan het opruimen gegaan. De toiletunit en ook de keet van de junioren, welke we ook als bouw/schaft/vergader-keet hebben gebruikt zijn beide verkocht en al weg. Binnenkort de blauwe en de groene zeecontainer op de parkeerplaats nog uitruimen en we hebben dan alles weer onder een dak en kunnen de containers weg. Bij de ingang van de kelder is een houten keerwand neergezet, in het verlengde van de betonnen keerwand. Het talud hierbij is aangevuld met gekregen grond. Binnenkort gaan we weer verder met straatwerk bij de kelder, de oprit en het loodsenplein. Er komt deze week een mooi hek om ons terrein te staan, zodat we alles weer wat veiliger neer kunnen zetten en kunnen beschermen. In de laatste week van de vakantie zijn er veel ouders geweest die kwamen klussen, er is geholpen met kozijnen zetten, gipsplaten schroeven, ander timmerwerk, enz, enz. Hier zijn we zeer dankbaar voor. Het is af en toe een uurtje of een twee, maar bij elkaar verzetten we dan wel heel veel werk. Bij de welpen zijn er al nesthoeken getimmerd. En deze week start de tegelzetter bij de keuken, toiletten en douche.
Wat gaat er op korte termijn nog gebeuren: Na al het tegelwerk worden alle toiletten geplaatst, de keuken ingemeten en geplaatst en ons invalidentoilet afgemaakt en ingericht. Tussendoor komt er nog eerst een gietvloer in de hal en voorgenoemde ruimtes, met ook een hele grote deurmat in de hal. Dan is het zaak alle overige kozijnen en alle deuren te plaatsen, de bakshoeken te timmeren bij de verkenners en de kelder zeer praktisch in te richten. Zodra al deze items op orde zijn kunnen we een feestelijke opening plannen.

Update 2 juli 2016

De afgelopen weken is er weer veel gebeurd en staan er nog werkzaamheden op stapel tot aan de vakantie.
Op de 1e verdieping liggen er nu mooie vloertegels en hier kunnen we nu gaan inrichten.
Rondom het nieuwe gebouw zijn de regenpijpen aangesloten en zitten we nu ook geheel aangesloten op het hoofdriool.
De grote berg grond, welke op ons speelveld lag, wordt nu weggewerkt door ons terrein iets op te hogen en de gewenste vorm te geven. Ook de brug is geplaatst over de ingang van de kelder, zodat we nu makkelijk rond het gebouw kunnen lopen. De komende week wordt onze entree aangepakt, hiervoor hebben nog wel even een uitdaging, er moeten voor woensdag 6 juli wat stoeptegels weggehaald worden, het is zonde om deze tegels onder de grond te laten liggen en weer andere te gaan kopen of halen, dat is weggegooid geld en dubbele arbeid.
De ingang van de kelder kan nu bestraat worden en zo ook al andere gedeeltes van ons terrein. Komende woensdag wordt er gras ingezaaid, zodat we na de vakantie weer een leuk grasveld zullen hebben om op te spelen met de kinderen. Binnen in het pand gaan de werkzaamheden ook door, zo zijn de loodgieter en de elektricien druk bezig en worden binnenkort de binnenkozijnen geplaatst en worden er mooie vloeren gemaakt bij de welpen, verkenners en in de grote kelderruimte. We willen al vast het invalidentoilet voor nood in gebruik nemen, dan kan het toilethuisje buiten ook weg.

Update 19 juni 2016

Dit weekend zijn de nutskabels en – leidingen weer naar binnengebracht en brand er licht op de 1e verdieping en in de kelder.
De welpen konden via de voordeur over platen hout naar binnen (naar zolder of de kelder), want de nieuwe dekvloer op de BGG moeten we nog even een paar weken sparen en moet goed drogen.
Op woensdag 22 juni gaat de aannemer weer verder met het buitenwerk. Dit betreft dan: de regenpijpen, de riool en het hemelwaterafvoerplan, daarnaast nog een keerwand plaatsen en de bouw van de brug over de ingang van de kelder aan de voorkant van het gebouw.
Daarna gaan we de berg zand wegwerken, door de aanleg van ons terreinplan. Als dit werk allemaal gebeurt is, dan schieten we buiten heel erg op.
Dan rest ons alleen nog een hek plaatsen, paden aanleggen en de begroeiing weer planten.
We zoeken nog een of twee lichtmasten en twee of drie vlaggenmasten voor op ons terrein. Mocht iemand wat weten of zien, geeft het door via mail of telefoon (06-53627469 Bram)

Update 4 juni 2016

De eerste staat van oplevering van het Casco is geweest. De voorbereidingen voor het aanbrengen van de cementdekvloer zijn gedaan. De begane grond is dankzij hulp van ouders helemaal gereed. De kluslijsten worden gemaakt en binnenkort kunnen we aan de slag met afbouwen. De komende week worden de nutsleidingen binnengebracht en dan hebben we binnenkort gas, water, riool en licht in het pand.

Bijna af

Update 19 mei 2016

Het casco is bijna klaar, op de afdekvloer van de begane grond na. Er is de afgelopen maanden erg hard gewerkt. De komende week gaat de loodgieter, de elektricien en de grondwerker verder aan de slag. Elke week wordt het clubhuis een stuk mooier en bruikbaarder. De noodketen en de berg zand op het veld gaan weg en de zolder is al gebruiksklaar. De teams kunnen dan van deze ruimte alvast gebruik maken.

Kareldoormangroep nieuw clubhuis

Begin mei start het proces van afbouw. Dit willen we zo veel als mogelijk zelf doen. We kunnen daarbij alle hulp goed gebruiken, maar willen dit wel goed organiseren en voorbereiden. De lijsten met de nodige klussen en de nodige materialen zijn opgesteld. Zodra deze compleet zijn en we een meer concrete planning hebben gaan we hierover communiceren. We willen klusteams vormen welke op vaste avonden en/of zaterdagen komen klussen. De intekenlijsten hiervoor zullen we via de mail verspreiden. Voor hulp kunt u hierbij denken aan hulp bij installatiewerk, timmeren, schilderen, schoonmaken, catering, enz.

Het Rabocoöperatiefonds sponsort ons met 5000 euro. Dit voor het vervangen van de verbrande materialen.

Rabo

Binnenhuisarchitect Cecile van der Kolk en haar stagiaire Eva Taute hebben voor ons een mooie moodboardpresentatie gemaakt vol met creatieve en low budget ideeën om het clubhuis straks sfeervol, creatief en scoutproof in te richten. Cecile deed dit als invulling van een match die we met haar maakte op de matchbeurs van Matchpoint. Leidster Annabelle Wesseling heeft nu van ons een studieopdracht gekregen om met behulp van deze ideeën aan de slag te gaan met de inrichting. Zij pakt dit op samen met de teams.

Het NSGK-fonds sponsort ons met 10.000 euro voor een invalide toilet.

NSGKVoortgang bouwproces gebouw:

De sloop is op 4 januari gestart, een week later waren alle gebouwen weg. De week daarna is het uitgraven begonnen en na de grondverbetering is de bouw van de kelder begonnen. Zoals de planning er nu uitziet staat er rond ½ april een gebouw als casco. De subsidie van de gemeente is ontvangen, de fondsen hebben bijna allemaal al gestort, de obligatielening is gestart en de verzekering heeft betaald. We hebben ook al wel de eerste tegenvallers, we moesten een grondverbetering toepassen (500m3) en een bron- bemaling laten plaatsen. En straks moeten we nog veel grond afvoeren.

Afbouw en inrichting:

Vanaf ½ april hebben we nu veel hulp nodig voor de afbouw. Dit van ouders en/of bekenden. We willen graag klusteams vormen welke op vaste avonden en/of zaterdagen komen klussen.

Wat: Installatiewerk, timmeren, schilderen, schoonmaken, catering, enz. Leidster Annabelle Wesseling heeft van ons een studieopdracht voor de inrichting en gaat de komende week enthousiast aan de slag met bestuur en teams voor de mooie plannen.

Het Scouting Nederlandfonds sponsort de nieuwbouw en de brand beide met 5000 euro, dus totaal 10.000 euro. Zo geweldig.

ScNedfonds

Update 21 november 2015

Het net sluit zich langzaam om de nieuwbouw te kunnen starten. De toegezegde obligaties staan nu op 197, de notaris heeft de concept akte opgemaakt. Twee nieuwe fondsen zijn op ons pad gekomen voor gezamenlijk 20.000 euro. Tenslotte is de aannemer de offerte aan het afronden en is overleg met de gemeente over de grond en de subsidie. Zodra uitsluitsel is vanuit de verzekering, kan het bestuur een knoop doorhakken.
Intussen gaan de voorbereidingen door, De brandweer heeft een aantal bomen omgezaagd op basis van onze kapvergunning. Dit deze ze uit hoofde van een opleidingsavond. Fijn dat we elkaar hiermee konden helpen. Binnen een paar weken zal de sloop starten van de verbrande gebouwen. Op een paar bomen na zijn we daar nu al klaar voor.
Onze dank gaat uit naar allen die steun betuigd of geleverd hebben en misschien nog leveren. Zoals al eerder genoemd, dit is hartverwarmend.
Binnenkort start er een Cityfunding, waar mensen specifiek gericht op spullen die we willen aanschaffen kunnen doneren of bijdragen.
Volgend jaar bestaat onze groep 70 jaar. We hopen dan een geweldig feest te kunnen geven in een mooi clubhuis met veel speelplezier voor de scouts en vrijwilligers.
Blijf ons volgen.

De stand per 1 juli 2015
De bouwvergunning is binnen. Vanaf 2 mei 2015 mogen we onze oude gebouwen slopen en verwijderen, de benodigde bomen kappen en ons nieuwe pand neerzetten.

We komen per vandaag (30 juni2015) nog zo’n kleine 45:000 euro te kort om daadwerkelijk te kunnen starten om het casco te bouwen en te beginnen met de inrichting en afwerking.

De fondsenwerving gaat goed. De afgelopen maand kwamen er goede berichten binnen van het KANSfonds en het VSBfonds. Het KANSfonds subsidieert ons met 15.000 euro en het VSBfonds stapt weer in met de 25.000 euro.
De obligatietoezeggingen gaan ook vooruit, de stand is nu ruim 150 stuks. We roepen hierbij de komende tijd ook de hulp in van de Amersfoortse serviceclubs om met ons mee te denken en te doen.

Al met al zijn we op de goede weg.

KansfondsVSB

De stand per 7 januari 2015

Op 31 December 2014 is de aanvraag ingediend voor de bouwvergunning bij de gemeente Amersfoort. We geven nog geen opdracht voor de bouw, dit kan pas als de begroting rond is.

De groep in het Algemeen Dagblad van 30 december 2014

AD302014

De stand per 17 november 2014.

  • De plannen zijn de afgelopen maand goedgekeurd door de gemeente. De twee informatieavonden zijn gehouden, we hebben de leden, ouders en belangstellende geïnformeerd hoe we er nu voor staan. We hebben nu een erg mooi bouwplan liggen, waarin alle speltakken zich kunnen vinden en straks allemaal hun eigen ruimte hebben. Een zeer praktisch, veilig en zuinig pand, wat zeker 50 jaar mee gaat, met weinig onderhoud.
  • We hebben nog altijd een gat in de begroting, de opbouw van onze begroting en de kostenraming is te vinden in de brochure. De grootste drempel die NU genomen moet worden is gegadigden vinden voor de obligatielening. Zijn de obligaties niet toegezegd voor het eind van dit jaar. Dan gaat de bouw niet door. Na 2,5 week zijn pas 60 obligaties van de 300 toegewezen.

De urgentie is erg groot: we vragen NU hulp voor het vinden van mensen die meedoen aan onze obligatielening. Dit is de allereerste prioriteit. Zie onze uitgebreide folder van deze lening.
Toezeggen van meedoen aan onze lening is nu, u betaalt pas in mei 2015.